Mes naudojame slapukus ('cookies'). Naršydami jus sutinkate su slapukų naudojimu.

Sutinku su naudojimu Sužinoti daugiau

Kas yra Lietuvos vartotojų skundų svetainė?

     Tai nuo politikos, verslo bei valstybės institucijų nepriklausoma,  specializuota vartotojų skundų svetainė.

     Nevyriausybinė organizacija, pelno nesiekianti Nacionalinė vartotojų konfederacija bendradarbiauja su Europos Komisija įgyvendinant bendrą skundų registravimo, klasifikavimo sistemos projektą ir sukūrė šią svetainę. Joje vartotojų skundai yra surenkami, viešinami, siunčiami atitinkamoms įmonėms bei trečiajai šaliai Europos Komisijai.

     Neišsprendus skundo taikiu būdu skundas gali būti nusiųstas atitinkamai valstybinei institucijai, kuri nagrinėja vartotojų ginčus. Tokiu būdu, įgaliota svetainės administratorė Lietuvos nacionalinė vartotojų federacija, vartotojų prašymu, gali atstovauti  jų interasams atitinkamose valstybinėse institucijose ar teismuose sprendžiant ginčą tarp vartotojų ir įmonės. 

     Svetainė sukurta ir suderinta pagal Europos Komisijos vartotojų skundų klasifikavimo ir pranešimų sistemos metodiką, kuri padeda rinkos dalyviams geriau suprasti ir išsiaiškinti iškylančių problemų sprendimą. Skundų surinkimo ir nukreipimo sistema padeda nustatyti rinkas, kurios blogai veikia vartotojus ekonominiu ir socialiniu aspektu.

     Naujovė, kad vartotojų skundų svetainė registruoja ne vien tik vartotojų skundus, vartotojams sudaryta galimybė lanksčiau kontaktuoti ir daryti poveikį verslo subjektams, nes papildomai galima teikti: pasiteiravimus, pastabas bei pasiūlymus. Todėl registruojami vartotojų nusivylimai, kaip ir vartotojų pasitenkinimas, lūkesčiai dėl prekių tiekėjų kainų, paslaugų teikėjų aptarnavimo, kokybės pasikeitimų ir saugos reikalavimų, yra vieni pagrindinių rodiklių vidaus rinkos vartotojų padėties stebėsenai, analizei ir galimai pozityviai įtakai.

     Pateikdami skundus, kritines pastabas apie įmones vartotojai patvirtina ne tik savo teises, bet ir pareigas, kad informacija yra teisinga ir atsako už jų turinį. Draudžiama talpinti necenzūrinės leksikos, įžeidžiančią ar melagingą informaciją, siekiant pažeminti ar klaidinti visuomenę. Gavus objektyvių duomenų, kad pateikta informacija melaginga, ji administratorių trinama be perspėjimo. Skundai apie vartotojo ir įmonės ginčą yra saugomi ir viešinami, kol yra visiems aktualūs ar nepasiekiama visų pusių susitarimo, ir jei jais nesiekiama įžeisti, žeminti ar menkinti, o turint pozityvių tikslų – norint išryškinti juridinio asmens ar jo veiklos trūkumus ir siekiant juos pašalinti. Išsamias skundų rašymo atsakomybės ir kitas taisykles rasite paspaudę esančias nuorodas: "Pateikite skundą" ir "Pateikite pranešimą".

Pateikite skundą

Vartojimo prekės
Bendrosios paslaugos vartotojams
Finansinės paslaugos
Pašto paslaugos ir elektroniniai ryšiai
Transporto paslaugos
Laisvalaikio paslaugos
Statybos, būsto priežiūros, remonto, vandens ir energijos tiekimo paslaugos
Sveikatos paslaugos
Švietimo paslaugos
Kita
Elektroninė prekyba